کلام کوتاه؛ پیامی بلند

شرایط پرداخت خسارت بدون نیاز به کروکی

 

شرایط پرداخت خسارت بدون نیاز به کروکی 🔸✍️🔸

 

۱- هر دو خودرو مقصر و زیان دیده در زمان وقوع حادثه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر و پیوسته باشند.

۲- رانندگان هر دو خودرو دارای گواهینامه مجاز رانندگی وسیله نقلیه مورد حادثه باشند.

۳- میان طرفین حادثه، اختلافی وجود نداشته باشد.

۴- خسارت منجر به زخمی شدن کسی نباشد.

۵- هر دو خودرو (مقصر یا زیان دیده) به شعبه پرداخت خسارت مراجعه کنند.

۶- سقف خسارت بدون کروکی ۶۳ میلیون ریال است.

البته این موارد فقط مربوط به تصادف‌های خسارتی است و در مواقع تصادفی که منجر به جراحت و خسارت جانی شود، حضور افسر راهنمایی و رانندگی الزامی است و برای پرداخت خسارت نیز به کروکی و گزارش پلیس نیاز است.

بدیهی است جهت پرداخت خسارت باید به شرکت بیمه فردِ مقصر مراجعه شود. برای مثال اگر فردی بیمه شخص ثالث بیمه ایران دارد و فرد مقصر بیمه شخص ثالث بیمه البرز، باید به واحد پرداخت خسارت بیمه البرز مراجعه شود.

از طرفی دیگر، در تصادفاتی که منجر به جرح نمی‌شود به لحاظ جلوگیری از سد معبر می‎توان صحنه تصادف را به هم زده و خودروها را منتهی‌الیه سمت راست هدایت نمود. لیکن بهتر است قبل از بر هم زدن صحنه تصادف از خودروها عکس یا فیلم تهیه شود که برای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز قابل استناد باشد.

نکته آخر اینکه؛ چنانچه سوال شود از هر بیمه نامه شخص ثالث دیه چند نفر را می‎توان پرداخت کرد؟ در پاسخ باید گفت تعداد افراد جهت پرداخت دیه اگر در خارج از خودروی مقصر باشند محدودیتی ندارد و تا هر تعداد قابل پرداخت است. اما در مورد افراد داخل خودروی مقصر دیه به تعداد ظرفیت خودرو منهای راننده پرداخت می شود. همچنین اگر تعداد افراد در خودروی مقصر بیش از تعداد مجاز باشد دیه با اعمال قاعده نسبی پرداخت می گردد.🍑💧🍁

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا