کلام کوتاه؛ پیامی بلند

باید ها و نبایدهای فرهنگ ترافیک

باید ها و نبایدهای فرهنگ ترافیک

در شرايط کنوني بحث فرهنگ ترافيک و مسائل ناشي از آن ابعاد گسترده تري نسبت به گذشته يافته، بطوريکه نه تنها در رديف چالش هاي مهم کلان شهرها قرار گرفته، بلکه حوادث رانندگي به يکي از دغدغه هاي مهم برنامه ريزان کلان تبديل شده است.

بر کسی پوشیده نیست امروزه در رفت و آمدهاي درون شهري؛ اتلاف ساعت هاي زنده، نقض تعهدات حاصل از راه بندان هاي غيرقابل پيش بيني، تأثير آن بر تعهدات از قبل تعيين شده و نتيجتاً سلب امنيت رواني شهروندان و نيز هدر رفت بسياري از سرمايه هاي مادي و معنوي فراوان، بدنبال دارد.🚙

بیش از چندین دهه است که خودرو بعنوان یک پدیده وارداتی به کشور ما راه یافته، و هنگامی که شنیده می شود در کشورهایی مانند آلمان بزرگراههایی ساخته شده که رانندگی با سرعت چهار صد کیلومتر را مجاز می داند به فاصله خود با استانداردهای جهانی پی می بریم.

هم چنین اگر گزارشی از کشور هایی که ناقل چنین صنعتی بوده اند تهیه شود، خواهیم یافت که از مرحله صفر تا صد آن یعنی از کیفیت تولید، خدمات پس از فروش، مهندسی بزرگراهها و معابر و بخصوص نحوه رانندگی و میزان تخلفات و چگونگی مهار آنها، بسیار دور مانده ایم…

در عین حال تمام این عوامل، هر یک بنوبه خود نقش مهمی در چگونگی بهره گیری از ظرفیت های این حوزه دارند، که باید در جای خود مورد توجه قرار بگیرند. 🚙🛵

اینک، گرچه پايبند نبودن به مقررات راهنمايي رانندگي توسط برخي رانندگان، از جمله عوامل اختلال در امر ترافيک است، اما نباید انکار کرد که…؛ استفاده از خودروهاي تک سرنشين نیز در ایجاد این کلاف سر درگم دخالت دارد.

امّا…!!!
آيا زمان آن فرا نرسيده با بهره گيري از تجربيات کلان شهر هاي دنيا، براي هميشه به رفع اين معضل بزرگ بيانديشيم.

نباید پرسید، چه عقل سليمي باور دارد چنانچه دسترسي به خطوط حمل نقل شهري اعم از مترو، سيستم اتوبوسراني و تاکسيراني به سهولت فراهم شود، با توجه به هزينه هاي نگهداري خودرو که در سالهای اخیر رشد ناگهانی داشته، در يک هزينه و فايده ساده، کداميک براي شهروندان ترجيح دارد؟ 🚌🚍🚃

جهت کسب اطلاعات بیشتر به زیر مجموعه “حقوق و ترافیک” در همین سایت مراحعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا