طنزگونه های حقوقی

۱) طنزگونه

پیامدهای استفاده نا بجا از تلفن همراه

مقدمه: اصغر آقا و اقدس خانم زن و شوهر، بعلاوه فرزند ارشد ایشان بنام آقا سعید که وکیل دادگستری و مشاور حقوقی با تجربه ای است، جزو چهره های ثابتی هستند که تا پایان این داستانک های فکاهی، ما را همراهی می کنند.

در حالیکه اصغر آقا در تاکسی، داره با صدای بلند قیمت اجناس و کالاها رو می ده…

راننده تاکسی: آقا مگه به تابلوی روی داشبورد توجه ندارید!! که نوشته “از اینکه مکالمات با گوشی همراه رو برای بعد از پیاده شدن می گذارید، متشکرم”

اصغر آقا: چیه مگه…، دارندگی… وو… برازندگی

یکی ار مسافر ها: آقا…، مبارکت باشه…، منم کلی کار داشتم..، ولی بجهت رعایت حال دیگران، تماسی نداشتم…

اصغر آقا: یعنی میفرمایید ما این همه پول دادیم و آخرش باید غلاف کنیم…؟!

راننده: آقا حساب کنید چار تا مسافر همزمان با تیلفوون صحبت کنند، ما تا آخر شب سرسام می گیریم که…!!

جوان مسافری (که از طریق هندز فری، درس زبان گوش می کرد): آقا بی خیال شید دیگه…

Image result for ‫طنزگونه+داستانک+لطیفه‬‎

پس از نقل ماجرا توسط پدر هنگام شب سر میز شام؛ آقا سعید (فرزند ارشد خانواده که وکیلِ دادگستری است): اصولاً، در روابط اینچنینی، مجموعه ای از اصول و قواعدی داریم که با معیار های حقوقی یا اخلاقی سنجیده میشه. مانند اینکه شما در اتوبوس که بنا به قاعده سبقت، حق تصرف هر صندلی خالی رو دارید، ولی علیرغم آن، در شرایطی جای خود را به فرد مسن تری می دید.

اقدس خانم: که به این میگن…

آقا سعید: بله مادر جون…، تقدم اخلاق بر حقوق… اما در تحلیل کار امروز پدر باید گفت؛ برابر قانون هیچکس نمیتونه در مایملک خود تصرفی کنه که مستلزم ضرر دیگران بشه، مگر تصرفی که به قدر متعارف و برای رفع نیاز و دفع ضرر باشه. بنابراین اگه شخصی در حین سفر با دریافت و ارسال پیامک با دیگران در ارتباط باشه، هیچگونه اشکالی نداره… همچنین در پاسخ به تماس ها با قید اینکه صرفاً به مکالمه واجبی جواب داده بشه، نیز اشکالی بنظر نمی رسه. اما فرهنگ استفاده صحیح از این ابزارهای جدید اینه که رعایت حقوق دیگران بشه…

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا