کلام کوتاه؛ پیامی بلند

حقوق مسافرین چیست؟

حقوق مسافرین چیست؟
۱٫ صدور بلیط توسط شرکت مسافربری و تسلیم آن به مسافرین با ذکر مشخصات طبق ضوابط و مقررات
۲٫ اطلاع رسانی به مسافرین توسط شرکت مسافربری در زمان صدور بلیط از مسیر حرکت به نحو مقتضی
۳٫ استرداد قیمت بلیط در صورت انصراف از سفر تحت شرایط مقرر، که تا یک ساعت قبل از حرکت ده در صد و بعد از آن پنجاه در صد از کل مبلغ بلیط کسر می گردد
۴٫ تمدید بلیط مسافری قبل از انجام سفر بدون پرداخت هرگونه وجه اضافی
۵٫ صدور بلیط رایگان برای اطفال کمتر از ۵ سال بدون اختصاص صندلی
۶٫ سوار و پیاده نمودن مسافرین در پایانه های مسافربری
۷٫ استفاده از مزایای بیمه ای در طول سفر
۸٫ استرداد کل مبلغ بلیط در صورت تأخیر در جایگزین وسیله نقلیه حداکثر یک ساعت
۹٫ جایگزینی وسیله نقلیه مناسب حسب ضرورت بدون دریافت هزینه اضافی در زمان تعیین شده
۱۰٫ توقف وسایل نقلیه مسافربری در طول سفر جهت صرف غذا و انجام فرایض دینی در مکان و زمان مناسب
۱۱٫ حمل توشه همراه مسافر به میزان ۲۰ کیلوگرم بصورت رایگان و بیش از آن با پرداخت هزینه های مربوطه ۵/۲درصد نرخ پایه بلیط برای هر کیلوگرم بار اضافی
۱۲٫ عدم دریافت هرگونه وجهی غیر از وجه بلیط مسافری از مسافرین. 🚌🚍🚌

باید بدانیم ✅✅✅
۱٫ رعایت اصول بهداشتی و نظافت وسیله نقلیه در طول سفر توسط شرکتهای مسافربری الزامی می باشد
۲٫ استفاده از دستگاههای خنک کننده و گرم کننده (کولر و بخاری) در فصول مربوطه
۳٫ رفتار مناسب با مسافرین در طول سفر توسط رانندگان و کمک رانندگان
۴٫ عدم پخش نوار و فیلم های غیرمجاز در طول سفر
۵٫ پذیرایی از مسافرین با مواد آشامیدنی سالم
۶٫ الصاق برچسب توشه یا پلاک به وسائل همراه مسافرین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا