کلام کوتاه؛ پیامی بلند

مشکلات روحي و رواني ناشي از طلاق

مشکلات روحي و رواني ناشي از طلاق ✅✅✅

 

در جامعه ما مشكلات بعد از طلاق، به خصوص تنهايي افسردگي بیشتر متوجه زنان خواهد شد. زيرا آنان بعد از ازدواج، تمام عاطفه و احساس خود را نثار همسران شان مي كنند و زماني كه پيوندشان به جدايي مي انجامد احساس شكست خوردگي غيرقابل جبراني به آنها دست مي دهد.

احساس باخت در طلاق، در زنان به دليل ويژگي هاي ارتباطي شخصيتي، نسبت به مردان بيشتر است. از سوی دیگر، عدم اعتماد عمومي جامعه به زنان مطلقه، بر مشکلاتشان مي افزايد و به دليل نگاه نامناسب جامعه، آثار سوء طلاق براي آن ها بيشتر ظهور و بروز پيدا مي کند.

بعلاوه، افزايش مشكلات اقتصادي زنان بعد از طلاق، تشکيل مجدد خانواده را براي رفع نيازهاي مادي و ترميم روحي آن ها ايجاب مي کند، اما از آنجا که در جامعه ما امکان چنين شرايطي براي اين قشر چندان فراهم نيست، شاهد افزايش ورود آنها به فعاليت هاي بزهکارانه براي امرار معاش هستيم.
اگر مردي بعد از جدايي به تنهايي به زندگي ادامه دهد، به نسبت جنس مخالف چندان دچار مشکلات عاطفي نخواهد شد، زيرا بعد از يك شكست در زندگي، در بيشتر موارد فعاليتي را براي خود تعريف مي کند و ضمن سرگرم شدن، با شرايط جديد تطبيق پذير مي شود.

گذشته از اينها، از مشکلات زنان مطلقه، مزاحمت هاي گاه و بيگاه همسر سابق با انگيزه انتقام گيري است که به حقوق فردي و اجتماعي آنها خدشه وارد خواهد ساخت. ضمن اينکه اگر بخواهند با خانواده خود زندگي کنند، گاهي اوقات دچار آزارهاي روحي مي شوند. زيرا رفت و آمدهاي آنها کنترل مي شود و به دليل حساسيت هاي جامعه، خانواده ها براي حفظ آبروي خود مي کوشند از معاشرت هاي آن ها جلوگيري کنند..

بالاخره اينکه اگر تصميم بگيرند زندگي مستقلي تشکيل دهند، يافتن يک محل مسکوني مناسب که صاحب خانه اش مايل به اجاره آن به يک زن مطلقه باشد، کاري بسيار دشوار است و حتي اگر چنين خانه اي را هم بيابند، چه بسا با همسايگاني روبرو شوند که قصد داشته باشند آنها را به نام ازدواج موقت طعمه هوسرانی خود کنند.💧🔸💧

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا