کلام کوتاه؛ پیامی بلند

عوامل تحکیم خانواده

عوامل تحکیم خانواده  ✅

گرچه امروزه به دنبال بروز مسائل اقتصادي و اهميت يافتن معضلات معيشتي، جهت تحقق همساني زن و مرد در برخي خانواده ها معيارهايي به مانند هم‎ترازي در مسائل مالي از توجه بيشتري برخوردار گرديده، اما در برابر اين برخورد، منطق ديني رويكردي را مورد تشويق قرار می‎دهد که ملاک همساني به دينداري و ايمان، ارزش هاي اخلاقي و صلاحيت خانوادگي تغيير يابد.

  • Image result for ‫پيوند ازدواج‬‎
    البته در شرایط فعلی، عواملي مانند ترس از عدم دسترسي به شغل مناسب، امر معيشت جوانان را با چالش روبرو کرده است و تحت تأثير متغيرهاي دیگر از جمله هجمه هاي رسانه اي، به نام برابري بين زن و مرد، دختران جوان را ظاهراً به بازار کار کشانده ولي در باطن تشويق به عدم تمکين از مرد در روابط خانوادگي مي نمايد.
    به علاوه در کنار ابتلاء به امر اعتياد وضعيتي درهم تنيده اي بوجود آمده که اين سه پديده را وادار به تأثير و تأثر در يکديگر نموده است. لهذا مهمترین دغدغه هايي که جزو مسائل جوانان امروزي گردیده، اشتغال، ازدواج و اعتياد برخي از آنان است.💜❤
  • بنا به آنچه گفته شد، و از لابلاي پرونده هاي قضايي و هزاران پرونده طلاق و مصاحبه با هر يک از زوجين نیز حاصل مي‎شود اینکه، زوجين اصولاً از آموزش هاي مهم قبل از ازدواج برخوردار نمي‎باشند. زيرا در پرونده هاي قضايي مورد رسيدگي، عمدتاً با يک امر مشترک مواجه مي شويم و آن اينکه، زوجين از نقش و شیوه های آموزش قبل از ازدواج و آگاهي از عوامل تهديدکننده فروپاشي زندگي مشترک و يا تقويت و ارتقاء آن بي اطلاعند.
    بدیهی است چنانچه طرفين بر اساس شناخت و آگاهي هاي قبلي همسر خود را بر اساس شخصيت و خصوصيات روحي انتخاب نمايند و براي زندگي مشترکشان برنامه ريزي نمايند و راجع به نحوه اداره و مديريت زندگي از قبيل برخورد با بحران ها و مشکلات حاصله در زندگي آگاهي بيشتري داشته باشند، با مشکلاتي مواجه نخواهند شد. بنابراين کسب مهارتهای زندگی و آموزش زوجين قبل از ازدواج، يکي از مهم‎ترين عوامل تحکیم خانواده است که می تواند مانع از تهديد و اضمحلال خانواده شود، که شايسته است تدبير جدّي از اين حيث اتخاذ گردد. 🌸🌼

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا