کلام کوتاه؛ پیامی بلند

پاسخ به سوالات واصل شده شما

پاسخ به سوالات واصل شده شما ✅✅✅

س: سلام و خسته نباشید، میخواستم بدونم که من تصادف کردم که طرف هم از من شاکی شده که ادعا میکنه که من باید افت قیمت ماشینش رو هم بدم. آیا در قوانین بیمه تصویب شده که افت ماشین رو هم بدیم؟ با تشکر فراوان

ج: با سلام و احترام؛ افت خودرو مشمول تعهدات بیمه نمی باشد و از جانب بیمه پرداخت نمی گردد. لیکن اگر خسارت دیده پیگیر دریافت غرامت افت باشد، می تواند از خود شما شکایت کند و افت قیمت از جیب شما پرداخت میشود.

س: با سلام اگر زمان وقوع حادثه ای در ماه حرام باشد که منجر به فوت و پرداخت دیه شود، ملاک پرداخت خسارت، زمان حادثه یعنی ماه حرام می‎باشد یا اینکه روزی که دادگاه حکم می‎دهد، بفرض اگر ماه عادی حکم دهد؟ با تشکر از شما

ج: با سلام و احترام؛ افزایش دیه در ماه حرام فقط مربوط به حوادثی است که تاریخ حادثه و فوت هر دو در ماه حرام باشد، که در اینصورت دیه ماه حرام پرداخت می گردد.

س: با عرض سلام درصورت تعویض موتور از بنزینی به گازوئیلی با نامه تعویض موتور، در صورت حادثه، بیمه پاسخگو هست یا نه با تشکر

ج: با سلام و احترام؛ در صورت تایید تعویض موتور توسط پلیس آگاهی و پلیس راهور و اصلاح بیمه نامه خودروی مورد نظر، خسارت پرداخت می شود.

آیا میدانید که: ✅✅✅

🔍 اگر تعليم بيننده حين رانندگي دستورات معلم را عيناً اجرا کند هيچ مسئوليتي نداشته و چنانچه حادثه منجر به قتل يا صدمه بدني ديگري شود معلم که کنترل تعليم گيرنده را در حين رانندگي در اختيار قرار دارد مسئوليت خواهد داشت.

🔍 اما اگر تعليم گيرنده حين رانندگي دستورات معلم را به کار نگيرد و اعمال او به گونه اي باشد که معلم قادر به جلوگيري از وقوع آن نباشد، مسئوليت کيفري و مدني ناشي از تصادف برعهده تعليم گيرنده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا